Podcast oversikt
feelings.no - Feel good!
 

FORSIDEN


Oppdaterte nyheter
 

HELSE OG LIVSSTIL


Hold kroppen og hjernen i form
 

PERSONLIG UTVIKLING


Øk din selvinnsikt og utvid horisontene
 

BEHANDLERE OG TERAPEUTER


Finn profesjonell hjelp
 

AKTIVITETER


Gjør noe nytt i dag!
 

HOROSKOP


Gratis horoskop
 

EKSPERTHJELP


Snakke med noen nå?
 
Øvelser

Øvelser


Lettlærte hverdagsøvelser som kan gi deg et bedre liv!
Lag din egen hudpleie

Hår- og hudpleie


Oppskrifter på hjemmelagde hår- og hudpleieprodukter.
Kast terningen

Kast terningen


Prøv vår terningkaster! Kast enten 1 eller 2 terninger.
Alternativmesser

Alternativmesser


Se vår oversikt over alternativmesser i 2017.
Diskusjonsforum

Diskusjonsforum


Delta i spennende diskusjoner med likesinnende.
 

Velg ditt stjernetegn

Velg fylke

Velg fylke
Navigering: Helse og livsstil > Slik holder du deg yngre lengre!
Klikk her!
Klikk her!
Slik holder du deg yngre lengre!

Slik holder du deg yngre lengre!

Skrevet av: Christel Andersen - feelings.no

Synes du tiden går litt fort, og kanskje du har lyst til at den skal gå litt saktere? Vel, tiden går som den går, men du kan sørge for at kroppen din får de næringstoffene den trenger for å eldes langsommere! Her tipser vi om noen av de næringsstoffene du bør få i deg på daglig basis - og vi deler også hva du IKKE bør fylle på med!

Te med masse antioksidanter - Grønn te, hvit te, rooiboste og svart te inneholder  antioksidanter som kalles for polyfenoler. De beskytter cellene mot frie radikaler.

Fisk - Inneholder anti-inflammatoriske omega-3 fettsyrer som bremser aldringsprosessen. Laks inneholder store mengder av vitamin D og astaxanthin. Både D- vitamin og astaxanthin er kraftige antioksidanter som bidrar til å bekjempe tegn på aldring.

Grønne bladgrønnsaker
- Grønnkål, bladbete, beteblader og spinat gir viktige næringsstoffer for å støtte beinhelse, øyehelse, og de er til og med forebyggende mot kreft! Spirulina ("sjøgrønnsak") inneholder høye nivåer av antioksidanter inkludert polyfenoler.


Bær - Er full av kraftige antioksidanter som kalles antocyaniner som bidrar til å opprettholde muskler og kan forebygge kreft.

Urter - Gurkemeie og hvitløk (helst økologisk hvitløk, eller ikke fra Kina) inneholder antioksidanter og rensende næringsstoffer som kan bremse aldringsprosessen.



Matvarer som forårsaker raskere aldring

Raffinert sukker - Fremmer en prosess som kalles glykering. Dette skader cellene og forårsaker rynker. Absolutt verstingen!

Korn - er proinflammatorisk hvis det ikke har spiret, og vil føre til glykering, som vil fremskynde aldringsprosessen.

Transfett og hydrogenerte oljer - Disse behandlede fettstoffene fremmer betennelse som kan føre til for tidlig aldring, hjertesykdom, og visse typer kreft.

Alkohol - Selv om et og annet glass rødvin kan være gunstig for helsen, bør det absolutt ikke bli for mye. Alkohol i store mengder er pro-inflammatorisk og setter opp farta på aldringsprosessen.

Kunstig sukker eller andre kunstige ingredienser - Disse inneholder et stort antall kjemikalier som kan fremskynde aldringsprosessen.

 

Kilder:
www.wikipedia.org

www.draxe.com

 

Les også:

Kommentarer

feelings.no - Feel good!

Telefon: 69 34 50 00
E-post: post@feelings.no

Disclaimer | Om oss | Kontakt oss
TIPS OSS
Send e-post

ANNONSERING
Kontakt oss i dag
Pålogging for aktører
BIDRA MED INNHOLD?
Kontakt oss i dag

BESØK OGSÅ
underskrift.no | Mediamakeriet | Estoffer | Gullpris  | Sølvpris
Bransjeoversikt
© feelings.no 2008 - 2017 | All kopiering og videreformidling av innhold på feelings.no er forbudt uten skriftlig tillatelse.