Podcast oversikt
feelings.no - Feel good!
 

FORSIDEN


Oppdaterte nyheter
 

HELSE OG LIVSSTIL


Hold kroppen og hjernen i form
 

PERSONLIG UTVIKLING


Øk din selvinnsikt og utvid horisontene
 

BEHANDLERE OG TERAPEUTER


Finn profesjonell hjelp
 

AKTIVITETER


Gjør noe nytt i dag!
 

HOROSKOP


Gratis horoskop
 

EKSPERTHJELP


Snakke med noen nå?
 
Øvelser

Øvelser


Lettlærte hverdagsøvelser som kan gi deg et bedre liv!
Lag din egen hudpleie

Hår- og hudpleie


Oppskrifter på hjemmelagde hår- og hudpleieprodukter.
Kast terningen

Kast terningen


Prøv vår terningkaster! Kast enten 1 eller 2 terninger.
Alternativmesser

Alternativmesser


Se vår oversikt over alternativmesser i 2017.
Diskusjonsforum

Diskusjonsforum


Delta i spennende diskusjoner med likesinnende.
 

Velg ditt stjernetegn

Velg fylke

Velg fylke
Navigering: Personlig utvikling > Har du hørt om takknemlighetsboken?
Klikk her!
Har du hørt om takknemlighetsboken?

Har du hørt om takknemlighetsboken?

Skrevet av: feelings.no

En ting er sikkert; for oss mennesker byr livet på både opp – og nedturer. Hverdagen inneholder både gleder, sorger, utfordringer, overraskelser, opplevelser osv.

 

Heldigvis opplever de fleste at gledene og oppturene er i større flertall enn sorger og nedturer. Det betyr ikke at vi skal ”fnyse av” de dårlige fasene i livet, og kanskje er det enda viktigere nå enn noen gang før å dele sine erfaringer – både positive og negative, med familie og venner.

 

Er man i dårlig fase av livet kan det meste virke mørkt og tungt. Tankene og holdningene våre har mye større kraft enn det mange tror, og har man først startet på en dårlig ”tankesirkel” er det utrolig vanskelig å komme ut av den igjen. 

Takknemlighetsbok

Her kommer TAKKNEMLIGHETSBOKEN inn. Gå til innkjøp av en liten bok som inneholder blanke ark. Det kan gjerne være bilde av noe du setter pris på, eller liker på coveret. Lim også gjerne inn bilder i boken av mennesker, kjæledyr o.l. som du blir glad av og som gir deg påfyll av energi.


Hver morgen noterer du 3 ting du er takknemlig for. Det kan være alt fra at solen skinner, til rent vann i springen, tak over hodet til elektrisitet. I begynnelsen kan det være vanskelig å komme på ulike ting, men prøv! I løpet av dagen leser du igjennom det du har skrevet ca 10 ganger. Det er også det siste du leser igjennom før du legger deg. Dette gjennomfører du i 2 - 3 uker.

Deretter starter du hver morgen med å notere 5 ting du er takknemlig for. Det kan være alt fra familie og venner til rene klær og en seng å sove i. Gjenta prosessen med å lese igjennom punktene ca 10 ganger om dagen + før leggetid. Dette gjøres i 2 -3 uker til.


Med jevne mellomrom øker du antall punkter du er takknemlig for over flere uker – og du vil sakte men sikkert oppdage et FOKUSBYTTE i tankene og holdningene dine. Kanskje blir også hverdagen litt lettere?

Ha gjerne med deg TAKKNEMLIGHETSBOKEN i vesken, la den ligge på nattbordet eller la den ligge fremme på et bord i stua. Slik vil du ubevisst bli påminnet hva du har å være takknemlig for og fokusbyttet vedlikeholdes. Hva har du å tape?

 

Les også:

Kommentarer

feelings.no - Feel good!

Telefon: 69 34 50 00
E-post: post@feelings.no

Disclaimer | Om oss | Kontakt oss
TIPS OSS
Send e-post

ANNONSERING
Kontakt oss i dag
Pålogging for aktører
BIDRA MED INNHOLD?
Kontakt oss i dag

BESØK OGSÅ
underskrift.no | Mediamakeriet | Estoffer | Gullpris  | Sølvpris
Bransjeoversikt
© feelings.no 2008 - 2017 | All kopiering og videreformidling av innhold på feelings.no er forbudt uten skriftlig tillatelse.