Podcast oversikt
feelings.no - Feel good!
 

FORSIDEN


Oppdaterte nyheter
 

HELSE OG LIVSSTIL


Hold kroppen og hjernen i form
 

PERSONLIG UTVIKLING


Øk din selvinnsikt og utvid horisontene
 

BEHANDLERE OG TERAPEUTER


Finn profesjonell hjelp
 

AKTIVITETER


Gjør noe nytt i dag!
 

HOROSKOP


Gratis horoskop
 

EKSPERTHJELP


Snakke med noen nå?
 
Øvelser

Øvelser


Lettlærte hverdagsøvelser som kan gi deg et bedre liv!
Lag din egen hudpleie

Hår- og hudpleie


Oppskrifter på hjemmelagde hår- og hudpleieprodukter.
Kast terningen

Kast terningen


Prøv vår terningkaster! Kast enten 1 eller 2 terninger.
Alternativmesser

Alternativmesser


Se vår oversikt over alternativmesser i 2017.
Diskusjonsforum

Diskusjonsforum


Delta i spennende diskusjoner med likesinnende.
 

Velg ditt stjernetegn

Velg fylke

Velg fylke
Navigering: Helse og livsstil > 9 tips for å redusere stress og forbedre din mentale helse
Klikk her!
9 tips for å redusere stress og forbedre din mentale helse

9 tips for å redusere stress og forbedre din mentale helse

Skrevet av: feelings.no

Alle har stress å forholde seg til, og hvis vi ikke har en effektiv mestringsstrategi kan det negativt påvirke vår emosjonelle og mentale helse.

 

Her er ni tips til hvordan du kan forbedre din mentale helse ved å redusere eller eliminere stress.

 

1. Vær teknologifri minst en time om dagen. Slå av mobiltelefonen, datamaskinen og TVen. Gå ut og få deg litt frisk luft. Naturen vil gjøre deg godt. Her skal alle tankene bort fra alt som skjer i verden og livet ditt. Det er bare deg og naturen.

 

2. Lag en rutine/ritual for deg selv. Ritualer bidrar til å hjelpe deg med å føle deg trygg når det kan føles ut som alt er ute av kontroll. Ritualet trenger ikke å være komplisert. Det kan være så enkelt som å trene en halvtime eller å ta et daglig bad.

 

3. Ring en venn og få ut dine frustrasjoner. En av de strørste gledene i livet er å ha venner og familiemedlemmer du kan dele følelser med. Det er faktisk vitenskapelig bevist at sterke vennskap kan bidra til å dempe virkningene av konstant stress.

 

4. Få prioriteringene dine i orden. Tenk på de viktigste delene i livet ditt- helsen din, familien og vennene dine- og plasser de på toppen av "to do" listen din. Plasser de mindre tingene til bunnen av listen.

 

5. Kom i kontakt med naturen. Gå deg en tur, dyrk en hage, spis lunsj i parken. Hva enn det skulle være - prøv å finn en måte å komme i kontakt med naturen som du trives med. Naturen gir oss en følelse av balanse og fred som er viktig for vår mentale helse.

 

6. Endre livsstil. Bedre kosthold og nok mosjon kan øke ditt energinivå og din generelle følelse av selvtillit, trygghet og trivsel.

 

7. Ikke glem å puste! Tell til seks idet du innhalerer gjennom nesen, og det samme når du puster ut. Gjør dette i flere minutter- det vil senke pulsen og gi oksygenrikt blod til de delene av kroppen din som trenger det mest.

 

8. Smil og le. Les en morsom historie eller se en komedie. Latter er din beste medisin - den smelter bort spenninger og kan lyse stemningen. Den kan også styrke immunforsvaret, noe som gjør deg mindre utsatt for infeksjoner som forkjølelse eller influensa.

 

9. Fokuser på én ting om gangen. Kanskje den beste måten å takle å bli overveldet på er å fullføre én oppgave av gangen. Når du har gjort det kan du gå til neste ting på listen. Følelsen av "krysse av" er tilfredsstillende og det vil gi deg motivasjon til å fortsette å stå på. takle

 

Alle er like på den måten at vi har stress og påkjenninger å forholde seg til. Forskjellen ligger i hvordan man velger å forholde seg til det.

 

Les også:

Kommentarer

feelings.no - Feel good!

Telefon: 69 34 50 00
E-post: post@feelings.no

Disclaimer | Om oss | Kontakt oss
TIPS OSS
Send e-post

ANNONSERING
Kontakt oss i dag
Pålogging for aktører
BIDRA MED INNHOLD?
Kontakt oss i dag

BESØK OGSÅ
underskrift.no | Mediamakeriet | Estoffer | Gullpris  | Sølvpris
Bransjeoversikt
© feelings.no 2008 - 2017 | All kopiering og videreformidling av innhold på feelings.no er forbudt uten skriftlig tillatelse.