Podcast oversikt
feelings.no - Feel good!
 

FORSIDEN


Oppdaterte nyheter
 

HELSE OG LIVSSTIL


Hold kroppen og hjernen i form
 

PERSONLIG UTVIKLING


Øk din selvinnsikt og utvid horisontene
 

BEHANDLERE OG TERAPEUTER


Finn profesjonell hjelp
 

AKTIVITETER


Gjør noe nytt i dag!
 

HOROSKOP


Gratis horoskop
 

EKSPERTHJELP


Snakke med noen nå?
 
Øvelser

Øvelser


Lettlærte hverdagsøvelser som kan gi deg et bedre liv!
Lag din egen hudpleie

Hår- og hudpleie


Oppskrifter på hjemmelagde hår- og hudpleieprodukter.
Kast terningen

Kast terningen


Prøv vår terningkaster! Kast enten 1 eller 2 terninger.
Alternativmesser

Alternativmesser


Se vår oversikt over alternativmesser i 2017.
Diskusjonsforum

Diskusjonsforum


Delta i spennende diskusjoner med likesinnende.
 

Velg ditt stjernetegn

Velg fylke

Velg fylke
Navigering: Helse og livsstil > Bruker du pusten aktivt?
Klikk her!
Bruker du pusten aktivt?

Bruker du pusten aktivt?

Skrevet av: Christel Andersen - feelings.no

Pusten vår, og hvordan vi puster er i stor grad med å påvirke hvordan vi har det i dagliglivet. 

 

En velkjent opplevelse er å komme hjem fra jobb eller skole, sette seg ned i sofaen og trekke pusten dypt. Først når man gjør dette kjenner man hvor sliten man egentlig er. Vi merker hvor godt det er å puste ut og roe ned. Dette er ikke så rart.

 

Åndedrettet er kroppens viktigste metode for å rense opp. Ved å tilføre oksygen til blodet, løser pusten opp blokkeringer i energibaner og faktisk også fysiske blokkeringer som stive skuldre og nakke.

 

Pust stresset vekk!
Vi ser en klar sammenheng mellom pusten og meditasjon. Både meditasjon og pust, som brukt i pusteterapi handler om å roe ned kropp og sinn, slik at vi lettere får tilgang til de tingene som vi har en tendens til å "la flyte vekk". Pusteterapi er noe vi fint kan øve oss på hjemme i stuen. De fleste vil med en gang merke at tanker og kropp er atskillig

roligere når pusten er dyp og rytmisk. Men på grunn av stress og mas i hverdagen glemmer vi den roen vi får når vi puster skikkelig, og skuldrene blir stive og man føler seg ofte mer utslitt enn nødvendig.

 

Bruk pusten aktivt
Ved å lære deg å puste dypt over en lengre periode vil du tilføre mer oksygen til blodet, og kroppen vil lettere kunne fokusere på det som ikke er "riktig" og få disse tingene til overflaten slik at man kan bearbeide de. Øver man på å bruke pusten til å slappe av, kan hverdagen få en atskillig bedre kvalitet. 

 

Her kan du finne profesjonell hjelp innen pusteterapi og andre terapiformer som kan hjelpe deg.

 

Les også:

Kommentarer

feelings.no - Feel good!

Telefon: 69 34 50 00
E-post: post@feelings.no

Disclaimer | Om oss | Kontakt oss
TIPS OSS
Send e-post

ANNONSERING
Kontakt oss i dag
Pålogging for aktører
BIDRA MED INNHOLD?
Kontakt oss i dag

BESØK OGSÅ
underskrift.no | Mediamakeriet | Estoffer | Gullpris  | Sølvpris
Bransjeoversikt
© feelings.no 2008 - 2017 | All kopiering og videreformidling av innhold på feelings.no er forbudt uten skriftlig tillatelse.