Podcast oversikt
feelings.no - Feel good!
 

FORSIDEN


Oppdaterte nyheter
 

HELSE OG LIVSSTIL


Hold kroppen og hjernen i form
 

PERSONLIG UTVIKLING


Øk din selvinnsikt og utvid horisontene
 

BEHANDLERE OG TERAPEUTER


Finn profesjonell hjelp
 

AKTIVITETER


Gjør noe nytt i dag!
 

HOROSKOP


Gratis horoskop
 

EKSPERTHJELP


Snakke med noen nå?
 
Øvelser

Øvelser


Lettlærte hverdagsøvelser som kan gi deg et bedre liv!
Lag din egen hudpleie

Hår- og hudpleie


Oppskrifter på hjemmelagde hår- og hudpleieprodukter.
Kast terningen

Kast terningen


Prøv vår terningkaster! Kast enten 1 eller 2 terninger.
Alternativmesser

Alternativmesser


Se vår oversikt over alternativmesser i 2017.
Diskusjonsforum

Diskusjonsforum


Delta i spennende diskusjoner med likesinnende.
 

Velg ditt stjernetegn

Velg fylke

Velg fylke
Navigering: Helse og livsstil > Spis smart – gå ned i vekt!
Klikk her!
Klikk her!
Spis smart – gå ned i vekt!

Spis smart – gå ned i vekt!

Skrevet av: Christel Andersen - feelings.no

Visse matvarer er meget effektive å spise når vi ønsker å gå ned en kilo eller fler før bikinisesongen slår inn for fult. Ja, faktisk er det noen matvarer som starter forbrenningen allerede mens du spiser, og andre matvarer inneholder mange næringsstoffer og forbindelser som setter i gang din forbrenning.

 

Her gir vi deg tipsene på noen av matvarene som kan hjelpe deg ned til din idealvekt  -  OG bli der!

 

Hele korn
Kroppen din forbrenner dobbelt så mange kalorier når den må jobbe med mat som er uprosessert (spesielt de rike på fiber som havregryn og brun ris) enn bearbeidet mat.

 

Magert kjøtt
Proteiner er supereffektivt: Du forbrenner ca 30% av kaloriene maten inneholder  i løpet av turen gjennom fordøyelsessystemet.  Lyst og magert kjøtt er gode proteinkilder.

 

Lette meieriprodukter
Meieriprodukter er rik på kalsium og vitamin D, og disse hjelper til å bevare og bygge muskelmasse, noe som er avgjørende for å opprettholde en robust metabolisme.

 

Grønn te
Grønn te skal være effektivt for å øke forbrenningen. Et av innholdsstoffene i teen sørger for at metabolismen din får en skikkelig kick-start etter du har drukket det. Ha en mugge med grønn te i kjøleskapet, så er det lettere å huske på å drikke det!

 

Linser
En kopp linser inneholder 35 % av ditt daglige jernbehov. Dette er gode nyheter ettersom opptil 20% av oss mangler jern. Når du mangler et næringsstoff, bremser forbrenningen i kroppen fordi den ikke får det den trenger for å jobbe effektivt og skikkelig.

 

Hot Chili 
Capsaicin, stoffet som gjør chili sterkt, narrer kroppen din til å tro at det er brann på ferde. Dette sørger for at du faktisk ”smelter” flere kalorier og øker din forbrenning. Ikke vær beskjeden med chilien neste gang, ha det i både supper, gryter og sauser!

 

Kilder:
www.health.com
www.wikipedia.no

 

Les også:

Kommentarer

feelings.no - Feel good!

Telefon: 69 34 50 00
E-post: post@feelings.no

Disclaimer | Om oss | Kontakt oss
TIPS OSS
Send e-post

ANNONSERING
Kontakt oss i dag
Pålogging for aktører
BIDRA MED INNHOLD?
Kontakt oss i dag

BESØK OGSÅ
underskrift.no | Mediamakeriet | Estoffer | Gullpris  | Sølvpris
Bransjeoversikt
© feelings.no 2008 - 2017 | All kopiering og videreformidling av innhold på feelings.no er forbudt uten skriftlig tillatelse.