Podcast oversikt
feelings.no - Feel good!
 

FORSIDEN


Oppdaterte nyheter
 

HELSE OG LIVSSTIL


Hold kroppen og hjernen i form
 

PERSONLIG UTVIKLING


Øk din selvinnsikt og utvid horisontene
 

BEHANDLERE OG TERAPEUTER


Finn profesjonell hjelp
 

AKTIVITETER


Gjør noe nytt i dag!
 

HOROSKOP


Gratis horoskop
 

EKSPERTHJELP


Snakke med noen nå?
 
Øvelser

Øvelser


Lettlærte hverdagsøvelser som kan gi deg et bedre liv!
Lag din egen hudpleie

Hår- og hudpleie


Oppskrifter på hjemmelagde hår- og hudpleieprodukter.
Kast terningen

Kast terningen


Prøv vår terningkaster! Kast enten 1 eller 2 terninger.
Alternativmesser

Alternativmesser


Se vår oversikt over alternativmesser i 2017.
Diskusjonsforum

Diskusjonsforum


Delta i spennende diskusjoner med likesinnende.
 

Velg ditt stjernetegn

Velg fylke

Velg fylke
Navigering: Personlig utvikling > 5 tips for å stresse ned!
Klikk her!
Klikk her!
5 tips for å stresse ned!

5 tips for å stresse ned!

Skrevet av: Pauline Irene Steinhovden

Stress er hverdagsplage nummer én, men det behøver det ikke å være! Ved å finne årsaken til stresset og ta tak i problemene vil du kunne unngå stressituasjonene.


Identifiser stressorene, og unngå disse eller endre fokus
Finn ut hva det er som stresser deg. I hvilke situasjoner blir du stresset, og hvem stresser deg? Du kan enten unngå disse situasjonene og menneskene eller endre ditt syn på det som stresser deg.

 

Hvorfor stresser du?
Ofte vil stresset lære deg noe. Kanskje er det på tide med noe nytt? Eller kanskje du bør bli flinkere til å ta vare på deg selv? Unngår du å gjøre noe du vet du må gjøre fordi det er vanskelig? Spør stresset hva det vil ha deg til å gjøre, og samle deg mot nok til å gjøre det.

 

Fokuser på det positive og vær tilstede i nuet
Stress kommer ofte når vi tenker på alt som kan gå galt i framtiden. Istedenfor å bekymre deg om framtiden og utføre oppgaver som en maskin kan du eliminere de negative tankene ved å fokusere tankene dine mot nuet. Vær bevisst til stede når du utfører oppgaver. Framtiden vil ta hånd om seg selv.

 

Gjør ditt beste
Ikke forsøk å være perfekt. Perfeksjonisme fører til unødvendig stress som hindrer deg i å gjøre ditt beste. Sett dine egne standarder. Ditt beste er alltid godt nok! 

 

Lag en stressjournal
Skriv ned i hvilke situasjoner du blir stresset og hvorfor. Skriv også ned hvordan du kunne ha taklet situasjonen på en bedre måte. Neste gang du føler deg stresset kan du dermed minne deg selv på hvordan du best kan stresse ned.

 

 

Hva vil du anbefale dine venner som opplever mye stress i hverdagen sin?

 

Les også:

Kommentarer

feelings.no - Feel good!

Telefon: 69 34 50 00
E-post: post@feelings.no

Disclaimer | Om oss | Kontakt oss
TIPS OSS
Send e-post

ANNONSERING
Kontakt oss i dag
Pålogging for aktører
BIDRA MED INNHOLD?
Kontakt oss i dag

BESØK OGSÅ
underskrift.no | Mediamakeriet | Estoffer | Gullpris  | Sølvpris
Bransjeoversikt
© feelings.no 2008 - 2017 | All kopiering og videreformidling av innhold på feelings.no er forbudt uten skriftlig tillatelse.