Post på Facebook Post på Facebook  |  Post på Nettby Post på Nettby  |  Pålogging for aktører Pålogging for aktører  |  Annonsering Annonsering  |  Tips en venn Tips en venn  |  Om feelings.no Om feelings.no

Min sideForsidenTemaKursKatalog over aktørerAktiviteterForum
Forum forside
Foreslå ny kategori
Søk i forumet
Aktivitet siden siste besøk
Medlemmer
Tips venner om forumet

feelings.no - E-post liste

NLP - Hva er NLP?

Du er her: Forum forside / Alternative tema og behandlingsmetoder / NLP / Hva er NLP?

Hva er NLP?

Katla

Skrevet
21.04.2010 - 09:04

98 visninger
Hva er Nlp? (Nevro Lingvistisk programmering) Hva helper det mot? Svarene finner du under her.

NEVRO - fordi vi inntar verden gjennom våre fem sanser, syn, lukt, smak, hørsel og berøring.

LINGVISTISK - fordi vi kommuniserer ved hjelp av ord og ord er bærere av energi.

PROGRAMMERING - fordi vi er produkter av tidligere opplevelser og erfaringer som har ført til at vi har en tillært måte å reagere på, en slags programmering som utløses enten vi vil eller ikke.

NLP som grunnlag for coaching er en svært sterk kombinasjon og det kan oppnås meget gode resultater innen:

- personlig utvikling, ledelse og egenledelse, endringsprosesser, ressursbygging, måljobbing, motivasjon, kofliktløsing, all kommunikasjon, læring, undervisning.

DET ER IKKE HVOR DU BEGYNNER SOM ER VIKTIG, MEN HVOR DU BESTEMMER DEG FOR å ENDE OPP!!!

Dette lærte ihvertfall Jørgen Rasmussen meg

Signatur
I will never fall.....

Svar

Forfatter Svar Dato / tid

eagle
NLP
(Nevro-Lingvistisk Programmering)

Kjempebra innlegg, vil bare legge til at NLP er et svært effektivt psykoterapeutisk redskap fordi den arbeider målbevisst med de ressursene som har de beste forutsetninger til å skape vellykket endring. Vi snakker om menneskets ubevisste sinn (autopiloten). Viljekraften og menneskets bevisste ressurser er svært uegnet til varig endring av negative atferdsmønstre og uvaner.
Terapiteknikker som setter fokus på disse ressursen blir langtekkelig. Virkningen er også svært usikker. Psykoanalyse er et eksempel på denne type tilnærmingen. NLP-tilnærmingen kan, i mange tilfeller, fremme ønskede endringer i løpet av minutter der psykoanalyse ville ta mange år.

eagle

du får lys i livet ditt ved å være et lys for andre..
Skrevet:
21.04.2010 - 09:43

Katla
Jeg vet fordi jeg har prøvd Og mange med meg, så dette funker, om du vil det selv, det er jo det som er cluet her har jeg skjønt. Terapauten kan ikke gjøre noe om man ikke vil det selv.

I will never fall.....
Skrevet:
21.04.2010 - 09:59
Nytt svar

"I think, therefor I am" 
- Renè Descartes   
feelings.no © 2008 - 2010 | Disclaimer | Kontakt oss
All kopiering og videreformidling av innhold på feelings.no er forbudt.
  Utviklet av RnD - Research And Development
Besøk også: feelgoodkatalogen.no | firmablogg.no | underskrift.no