Post på Facebook Post på Facebook  |  Post på Nettby Post på Nettby  |  Pålogging for aktører Pålogging for aktører  |  Annonsering Annonsering  |  Tips en venn Tips en venn  |  Om feelings.no Om feelings.no

Min sideForsidenTemaKursKatalog over aktørerAktiviteterForum
Forum forside
Foreslå ny kategori
Søk i forumet
Aktivitet siden siste besøk
Medlemmer
Tips venner om forumet

feelings.no - E-post liste

Akupunktur - Akupunktur mot senebetennelse

Du er her: Forum forside / Alternative tema og behandlingsmetoder / Akupunktur / Akupunktur mot senebetennelse

Akupunktur mot senebetennelse

Christel Andersen
Administrator

Skrevet
24.11.2009 - 14:45

337 visninger

Christel Andersen
Christel Andersen er tilknyttet bedriften
Christel Andersen, som er registrert i feelings.no katalogen.
Jeg har vært hos legen min i dag, og fikk beskjed om en senebetennelse i armen. Men i stedet for tabletter og slike ting, sendte han meg ned til akupunktøren de bruker. Christina Andersen. Selv om hun er min søster må jeg si at jeg er imponert over akupunktur, og hva det faktisk gjør. Jeg er klar over at det ikke virker like bra på alle, men jeg er heldig, og kan velge at det skal funke på meg

Fikk strøm gjennom nålene, og en varmelampe over meg! Helt nydelig, og jeg kjente at det jobbet i hele meg!

Anbefales til alle som har kroniske plager av noe slag, og i det hele tatt!

P.s, det er viktig at man går til en som har god opplæring og utdannelse i dette. Man vil ikke bli stukket på feil sted.......

Signatur
Når mørket setter inn - frykt ikke, for det er da stjernene lyser og viser vei :)

Svar

Forfatter Svar Dato / tid
Har ikke bilde
astarte
Må innrømme at jeg er litt skeptisk til dette. Du sier jo selv at du er heldig som kan velge at dette skal funke på deg.
Da funker det antagelig som s.k. placebo - som virker svært godt i mange tilfeller. Vår egen kropp er selv en svært god helbreder.

Har sett endel undersøkelser om virkningen av akupunktur bl.a. på migrene, og resultatene tilsier at det fremfor alt er troen på behandlingen som virker siden effekten varierte svært lite om nålene ble satt i spesielle punkter, satt vilkårlig, eller det ikke ble satt nåler i det hele tatt, men kun ble trykket på huden.
Skrevet:
06.12.2009 - 07:08

Tirill
Jeg er overbevist om at det fungerer.. akupunktur har vært brukt i kina i så mange hundre år at jeg mener vi er litt ignorante hvis vi tror at det kun er placebo-håper jeg ikke tråkker på noen tær ved å skrive det. det er ikke meningen.
Det virker til og med¨på dyr og særlig små ban har god effekt-disse vet ikke hva de skal tro på...
Akkurat som soneterapi--- mot mage smerter feks.. har selv sett å min sønn at som da var 1 år plutselig fikk romling og bæsja med en gang..

Men det skal sies at alle må finne sine behandlingsformer.. jeg er selv operert for senebetennelse,men er ikke bra allikevell.....
Akupunktur neste

www.tirillsunn.blogg.no
Skrevet:
06.12.2009 - 09:46

Christel Andersen

Tilknyttet bedriften
Christel Andersen
Jeg mener det virker jeg. Og hvis man trykker på huden så treffer man punkter da også. Akupressur er jo en egen behandlingsform. Men jeg tviler ikke på at jeg selv bidrar til effekten. men jeg mener det gjelder all behandling, og også medisin. Tankens kraft er stor den

Jeg skal nå på en ny runde til tirsdag, og jeg gleder meg

Mange reagerer også forskjellig på behandlinger, jeg tror at noen reagerer bedre på noe enn andre, og det virker ganske naturlig for meg.

Er det andre meninger om dette?

Når mørket setter inn - frykt ikke, for det er da stjernene lyser og viser vei :)
Skrevet:
06.12.2009 - 17:21

Birgitte
Jeg tenkte jeg skulle prøve det mot fibromyalgi. Har aldri prøvd det før men når man går med kroniske smerter og alternativet er enten å bli knadd opp så det gjør vondt eller smertestillende, så er det kanskje på tide å søke litt utover og finnen nye og annerledes løsninger.

Jeg har aldri prøvd dette før, men hvorfor ikke? Ting kan jo ikke bli verre enn det er liksom.
Skrevet:
07.12.2009 - 09:25

Tirill
Ang fibromyalgi så har trening vist seg å være veldig effektivt for å holde smertene i sjakk og stagnere prosessen også

www.tirillsunn.blogg.no
Skrevet:
07.12.2009 - 10:16

Christel Andersen

Tilknyttet bedriften
Christel Andersen
Jeg leste en artikkel for litt siden om healing mot fibromyalgi.. Det funket visst veldig bra, så i tillegg til akupunktur kan du jo prøve healing også, Birgitte

Skrevet:
07.12.2009 - 11:39

Birgitte
Takker for tips. Har bedrevet varmtvannstrening for det lindrer en del, dvs varmtvannet. Men er helt enig at det å holde seg smidig er det beste for å ikke helt stivne.

Har søkt litt om trening på nett i forhold til fibromyalgi, men har ikke funnet noe enda, men den som søker, vil finne heter det

Christel: Dette med healing tror jeg på for første gang jeg mottok fjernhealing så traff healingen tenderpoints som vi har på kroppen og som teller 18 stk. Jeg merket at det traff virkelig men det var ikke plagsomt som det var da en mannlig spesialist brukte all sin makt på å trykke de opp. Fy så vondt det gjorde. Gikk med utholdlige smerter i tre dager etter det besøket der. Går vi til han igjen? Nope - ikke tale om for ikke hjalp det heller;-)
Skrevet:
08.12.2009 - 17:27

Sist endret:
08.12.2009 - 17:28
Nytt svar

"Bedre å leve en dag som en løve enn hele livet som en sau" 
- Ukjent   
feelings.no © 2008 - 2010 | Disclaimer | Kontakt oss
All kopiering og videreformidling av innhold på feelings.no er forbudt.
  Utviklet av RnD - Research And Development
Besøk også: feelgoodkatalogen.no | firmablogg.no | underskrift.no