| Forfatter |
Svar |
Dato / tid |
 Robert | Hva prøvde du akupunktur for?
|
| Den beste tiden, det er den tiden du har! |
| Skrevet: 08.09.2009 - 20:45 |
 Christel Andersen
Tilknyttet bedriften Christel Andersen | Jeg er av den oppfatning av at så lenge man jobber med energi, i akupunktur er det dirkete på meridianpunkter (energipunkter) de jobber, og vi er jo laget av energi, så jeg tror at det vil virke før eller senere.
Kanskje du har noen ekstra blokkeringer eller reverseringer du må rette opp i først! Jeg er ingen akupunktør, men jeg tror i alle fall dette. At så lenge man justerer energien, MÅ noe skje med noe. Om ikke det man ønsket, så for noe annet!
|
| Når mørket setter inn - frykt ikke, for det er da stjernene lyser og viser vei :) |
| Skrevet: 10.09.2009 - 12:36 |
 Ninny | Hmm, de fleste jeg har hørt om har det virket på.
Selv anbefaler jeg akupunktur til alle jeg kjenner. Jeg slet skikkelig med ei skulder og var sykemeldt pga den. Allerede etter min første time var det merkbart bedre.
Håper du kan finne utav det og få hjelp du også | Skrevet: 04.10.2009 - 12:02 |
 Tirill | Jeg er enig med Christel her.. Før eller siden vil det fungere dersom det settes riktig.. Strykningsterapi og fotsoneterapi kan fungere veldig bra sammen med dette da vil det kanskje gå litt raskere..
Det spørs også hvor lenge blokkeringene har vært der.. husk at det tar tid å komme inn ei stengt dør Kanksje med slå og hasper på i tillegg?
Håper du får det til å fungere en dag
| Skrevet: 04.10.2009 - 13:58 |
 Christina Andersen
Tilknyttet bedriften Christina Winther Andersen | Hei. Du sier ingenting om diagnose/smertebilde elller om dette var akutt eller kronisk. I akupukturens diagnoseverden så er det også her vanskelige diagnoser og "lette". Dette beror på personens konstitusjon, om lidelsen er akutt eller kronisk, hvor lenge man har hatt lidelsen, hvordan personenes privat/sosiale liv er, og arbeidssituasjon. Det er flere faktorer som spiller inn på om akupunktur fungerer eller ikke, og hvor mange behandlinger man tar for sin diagnose. Det som fungerer best er hvis man tar urtemedisin samtidig med akupunktur, men pga dagens regler i Norge er det svært lite av urter man kan bruke i praksis. Og så kommer det ann på pasienten på hvordan han selv ser på diagnosen sin og hvor flink man er til å følge de råd og veiledninger man får. F. eks en med tennisalbue, som driver med hagearbeid og er sykemeldt er ikke så lett å få frisk uansett hvilken behandling han går til.
Christina A Akupunktør | Skrevet: 06.10.2009 - 16:29 |
 astarte | Kan jo hende du har en lidelse som ikke lar seg helbrede ved hjelp av placebo. For det er vel det akupunktur egentlig er. Har vært gjort undersøkelser på dette, og svarene sier at det ikke spiller noen rolle for opplevelsen av helbredelse hvor nålen blir satt eller om det i det hele tatt blir satt nåler, men kun øves et lite trykk på huden.
Men når det er sagt skal vi ikke kimse av placebo-effekten. Knapt noe er så effektivt som kroppens evne til å helbrede seg selv.. | Skrevet: 08.12.2009 - 05:47 |
 Christel Andersen
Tilknyttet bedriften Christel Andersen | Astarte: Du må jo ha kjempehelse Placebo virker jo som du sier, og da er det jo bare å dunke litt rundt om på kroppen, late som du healer deg selv, eller noe lignende. Og vips så er smerter etc. vekk
|
| Når mørket setter inn - frykt ikke, for det er da stjernene lyser og viser vei :) |
| Skrevet: 08.12.2009 - 11:04 |
 Birgitte | Kroppen har en egen evne til å helbrede seg selv inntil viss grad. Utover det så må også kroppen få ekstern hjelp i helbredelsesprosessen. Det er derfor vi har bl.a leger. Men til og med noen leger anbefaler akupuktur. Eller annen form for terapeut. Det er bare at ikke alle leger tørr å si det så veldig høyt, når man vet hvor mye styr det har vært rundt det alternative miljøet og behandling og noe med full rette.
Placebo-effekten spiller kanskje mest rolle på psyken og ikke fysikken, selv om det psykiske også påvirker inntil en viss grad fysikken som f.eks stress symptomer og slike ting. | Skrevet: 08.12.2009 - 12:21
Sist endret: 08.12.2009 - 12:24 |
 astarte | Ja, jeg har faktisk "kjempehelse" - men det skyldes nok heller at jeg har vært heldig med det genetiske arvematerialet enn at jeg dunker litt rundt på kroppen og later som jeg helbreder meg selv .
Kan ellers ikke se noe kontroversielt i påstanden om at placebo virker - dette er vel allmenkunnskap.
At det er psyken som blir påvirket er vel klart - det er derfor det virker bra på fx kroniske smertetilstander som til en viss grad kan påvirkes av hjernen, og ikke på fx lungebetennelse, magesår & denslags.
Det samme gjelder for healing (håndspåleggelse) hvor den psykologiske effekten ved at noen tar seg tid til å lytte og ta pasienten på alvor er det mest virkningsfulle ved behandlingen.
Sånn sett er både akupunktur og annen healing et verdifullt tilskudd til helsevesenet, som fremfor alt er i underskudd på tid til å lytte til pasientene. En må bare ikke overvurdere hva alternativ behandling kan brukes til. | Skrevet: 09.12.2009 - 02:23 |